NEMANJA: SMIRENOUMLJE

ponedjeljak, 26.02.2007.

POOKA ili RADIKALNI OPTIMIZAM

Image and video hosting by TinyPic

POOKA JE VIDIO NLO

• užasnog li trenutka, kad je prestao psihoaktivni utjecaj Cannabis indice na moj mozak, a uradak Oliver Stonea 'Aleksander the Great' nije ni bio blizu sredini... (što mu je ono trebalo, čovjeku koji je režirao Platoon i Divlje palme)... sjećam se savršenog savjeta koji čovjek može dati naoružanom psihotičaru... kao Aristotelov savjet mladom Aleksandru: 'Never hesitate!' a tijekom Pasije od Mela Gibsona sam ja jedini u kinu jeo kokice. a Malog Buddhu sam gledao da 5 lorsilana (prije projekcije) i 2 litre vina (tijekom projekcije). a najbolji doživljaj u kinu sam imao u Sarajevu kad sam gledao Ralje III, u tri dimenzije, cijelo kino sa onim naočalama na glavama, lete komadi mesa oko nas, a ovaj što je sa mnom pio u kinu (on svoju, ja svoju bocu vina) se digne u sred tog 3-D klanja i gađa svojom bocom nekog junca u drugom redu u kinu, da mu jebe majku, pa preko onih klupa i ljudi na njega... a ja sjedim i smijem se, smije se cijelo kino... Sarajevo prije rata, jebiga... (pooka pooka pooka pooka pooka pooka pooka pooka po 25.02.2007. 00:59)

• Ha, ha, dobro je da si bio naoružan samo smješkom! Čuj, što se Pasije tiče, tko ti je kriv što si je gledao sa sjemeništarcima kojima je prije projekcije Don Kaćunko dao hostiju, više da ne pričaju, a manje da ne zoblju popcorn.
Malog se budu drukčije ne da ni gledati, već iz doktrinarnih razloga (ti bi film o Dharmakayi gledao očima pasiniranog čitatelja ekonomskih teorija!?), a da estetske ni ne navodim: misliš li da su taj film radili čisti ljudi?
Ahahahaha...da u Sarajevu, u tri dimenzije, gledao Ralje III! Zamisli da je bio peti nastavak, pa sljedeći logiku podudarnosti broja nastavaka i dimenzija....ah, ne usudim se ni započinjati spekulaciju!
Prve Ralje imaju genijalan plakat, koliko god jednostavn bio; trebaš biti istinski filmofi da ga pravilno razumiješ. Naime, Spielberg je Zlo ostavio u Duelu dolje - jasno, nesavladano, tek potisnuto - u podsvijesti, i sad je to snažnije i u strašnijem obliku - e, ovo će se sviđati Looneyu Šlagerpavaču - jurnulo de profundis da izbije i brizne na površinu! To objašnjava otkud tom geniju tako elementarna a razorno moćna ideja, tj. otkud ta raznoran moć tako elementarne ideje: idem radit' film o morskom psu!
Moj bratić, poput tebe čovjek s mora, imao je 12 godina kad je prvi puta gledao film; cijelo je ljeto proveo gledajući pod krevet odlazeći na sanak! Ne zajebavam se! Vidio sam svojim očima.
Nije nimalo stoga čudno da su po Sarajevu poletjele boce. Jedino, ja mislim da je to manje zbog filma, a više zbog naočala: zamisli kad su Bosanci progledali trodimenzionalno! Kakav je to prizor morao biti! (NEMANJA 25.02.2007. 01:19)

• Pooka, ne osjećaš li se i ti pomalo čudno, gotovo nelagodno, kao da imaš osjećaj da te netko gleda, dok ovdje razgovaramo, hodajući trakom mjesečine, ti i ja, sada, kao junaci nekakve nenapisane novele/epiloga 'Evanđelja po Wolandu', onog melankoličnog vojnog ljekara Mihaila Afanasijeviča Bulgakova? Imaš li i ti, drugim riječima, taj neobičan osjećaj, kažem, da nismo sami? Mislim, u univerzumu? (NEMANJA 25.02.2007. 02:06)

• vjerovao ti meni ili ne, ja sam vidio NLO! bio sam 7-8 osnovne, slučajno pogledao prema nebu, kad tamo, izmedju oblaka prodje kvadar (pravokutnik u 3 dimenzije), sa zvijezdom-svjetlom na svakom kantunu koji su bili povezani tankim linijama svjetlosti, tako da je moj NLO izgledao kao velika leteća kutija cigareta sa light-show efektom. i pošto su se oblaci gibali poprilično brzo, ja nisam stigao nikome pokazati moj NLO, ja nisam baš nikad, ali ama baš nikad sklon vjerovanju u čarolije, magiju, čuda, ja sam tu pojavu odmah odracionalizirao kao zvijezde koje mi je pomicanje oblaka stavilo u drugi referenti odnos pa mi se učinilo da se gibaju one a ne, u stvari, oblaci. ali, avaj... (ha ha) pročitam ja nakon nekoliko dana da su iznad Konavala neki ljudi vidjeli kockaste leteće tanjure... pa sad ti vidi, malo je prevelika slucajnost tako da ja mislim da je to bilo nesto, ali kako da ti kazem... i dan danas mi nije bas napeto da saznam što je to bilo. da sam ja vanzemaljac pa da samo gledam TV, a ne stvarnost na ovom svijetu, upalio bi WARP 10 i usidrio se pokraj nekog svemirskog otoka gdje nema fenomena kao što je 'Ultimate Fight'... ono, jedan čovjek ozljeđuje drugog dok se ovome ne resetira mozak pa mu otkažu udovi...
a da li me promatraju... ne vjerujem, ne promatra nitko nikoga zaupravo... da sam ja pravi zlotvor mogao bih za 7 dana napraviti takvo zlo da bi ga i mediji izbjegavali zbog neugodnosti.
znas one napade u londonu, u podzemnoj, eksplozivom... bez fragmenata (gelera)? madrid, nesto bolje... najbolji su rusi, oni pobiju više taoca nego teroristi, i to još uvijek nepoznatim plinom... zlo je tako blizu i nadohvat ruke da nije stvar u onima sto paze i štite nego u onima što su dovoljno glupi da budu zli, ali bez dovoljno pameti da budu efikasni. nekako se jedno sa drugim,na sreću, ne slaže. evo primjer iz prošlosti, kravlje ludilo hara europom (ili slinavka i šap), terorist arapski kupi jednu ludu kravu, zarazi ih još deset, ubije, dehidrira im mozgove u prah pun priona, pošalje to u ameriku, rasporedi svoje ljude u glavne distributivne centre stocne hrane (to je tamo uhodana industrija), ovi kontaminiraju odjednom svu stocnu hranu, sve krave polude, americka ekonomija pred kolapsom, nema T-bone steaka, nema mlijeka, nema mcdonaldsa... kaos totalni. ali jebiga, nema teatralnosti ni mučeništva... ako netko gleda, gleda iz privatnih pobuda... i to neki idiotluk.
univerzum? ja bi da se mi prvo međusobno dovedemo u red prije nego što oni dođu, znaš ono... dođu ti gosti, a (meni) mačke izvadile iz smeća kost od bataka pa ga ostavile ispod goblena sa Antom Pavelićem u prirodnoj veličini... razumiješ, he he... (pooka pooka pooka pooka pooka pooka pooka pooka po 25.02.2007. 06:01)

• pa rat u iraku... da meni daju zapovjedništvo... jednim danom tjedno (ne istim) zaprašivanje jakom dozom LSD-a... zamisli ti taj nered... možeš li uopće pojmiti što bi se dogodilo u Baghdadu na kolektivnom tripu... a onda ih sutra zaprašim sa nečim što izaziva blagi ali stalni svrab... pa dan pauze i onda milijardu tableta po 100mg čistog MDMA, Ecstasy ali pravi pravcati, maksimum instalirane sreće koju ljudsko biće može ostvariti... pada kao grad... i taman kad ih počne lupati depresija od come-downa, parkiram im deset tisuća cepelina na 500 metara visine i puštam im 'Final Countdown' od sweet-metal grupe Europe iz sve snage dva dana da ne mogu spavati... onda opet LSD, pa dan iza PCP pa dan iza DMT... pa da vidimo tko bi više ratovao... tako bi popustili na živce da bi zadavili svakoga tko bi ispalio jedan jedini metak, a ne se raznio bombom... HA! (pooka pooka pooka pooka pooka pooka pooka pooka po 25.02.2007. 06:14)

• Sjajno! Mislim na priču o NLO-u i lagano pretapanje na otklon od paranoje. Naime, sjajno je to kako razumijemo stvari: ja sam u jednom trenutku pomislio kao mora biti brojnim čitateljima ovoga sitea koji čitaju naš razgovor o Hamletu ili višku vrijedosti, o toj odustnoj prisutnosti - i ljudima koji su tu, dok razgovaramo, ali ne uzimaju udjela u razgovoru (vidiš da sam čas prijere gledao mapu conutera i apelirao na Amere da mi se jave, to ti je dakle pokazatelj logike mojih misli), nego jednostavno bezglasno nazoče - i onda sam namjerno malo stilizirao taj osjećaj, prisjetivši se jedne slavne diskusije na mjesečini, ne-mirnih ali spokojnih sugovornika, i ostavivši tu opasku namjerno zamagljenom, pričekao sam tvoju reakciju: ona je OK, jer sam komentar o ne-siromašnima dovršio spomenom zakona o nadgledanju trenutnog boravišta osobe koja telefonira, i sasvim je logično da si, pribrojavši toj zaključnoj opasci ovu o nagdledanju, pomislio da i dalje pričam o nadzoru, ako ničeg drugog, a ono naše komunikacije. Ovaj dodatak: u univerzumu, trebala ja biti šala. Ispalo je puno sretnije: dobili smo priču o NLO-u ponad Konalava - zamisli što svojoj djeci priča frajer koji je vozio taj brod! - zastrašujući scenario terorističkog ispada po Pooky, i jednu radikalnooptimističku viziju trenutka u Duhu, zasnovanu na radikalnom antropološkom pesimizmu: sve je ipak dobro, jer su ljudi idioti, bez obzira bili good or bad guys.
Pooka, što bi kazao Dudajev na tvoju opasku da nitko nikoga ne sluša? (NEMANJA 25.02.2007. 06:51)

Image and video hosting by TinyPic

UTOPIJSKA FARMAKOLOGIJA

• Pooka, zašto ti toliko poštuješ tu utopijsku farmakologiju? Vidim, adoriraš kult Shulgina, pa mi reci, molim te, možda si nabasao na taj podatak, čime se to srednjovijekovna ekipa šlogirala - recimo Bosch - na osnovu plijesni kruha? Kad smo svojedobno kometirali mandragoru, na cijelu sam priču zaista nabasao sljedeći trag "Rosemaryne bebe": privjesak u kojemu je mandragora i put u Dubrovnik u najužoj su, naravno, svezi, jer je Dubrovnik, ako sam točno obavješten, bio najveće nalazište mandragore u Europi. Moj prijatelj, Slavonac koji je diplomirao šumarstvo, često mi je - nekoć, za studentskih dana - nabrajao endemične halucinogene biljke ovog podneblja. Šteta što se to znanje spravljanja velebilja i bunike zagubilo. Bilo bi sjajno da i Balkan zamislimo na čas kao tvoj Bagdad na tripu! Isuse, kakav bi to bogovski prizor bio; Balkan, Final Combat! (NEMANJA 25.02.2007. 07:20)

• Pošto glumim nekog ljutog pokeraša otvorit ću jednu kartu.
Osam godina sam radio za Hodžu, redizajn plakata i omota videokazeta za hrvatsko, slovensko i bosansko tržište te dizajn kataloga.
Nagledo sam se svega i svačega, zadivljen sam kako netko primjećuje kako je kvaliteta plakata današnjeg filma pala u odnosu na "jučerašnji" plakat kao i kvaliteta filma uopće. "Igrači" u Holivudu vode igru i to je to.
Što se tiče izgubljenih žena, to je vječita tema i mislim da je Tolstoj sasvim dobro odradio tu temu u Ani Karenjinoj.
A što se tiče Devils Advokata, Lucifer ipak nije na kraju izgubio jer ako se sjećate "mladić" je pao je na ispitu "taština" na samom kraju filma.
Ono što čovjek treba naučiti o borbi jest: "nakon pobjede oplakuj neprijatelja te pojedi gorak vijenac spleten od lovorika i idi dalje".
Što bi rek'o Njegoš:"još nitko čašu meda ne popi da je čaša žuči ne zagrči, čaša meda išče čašu žuči, smješane najlakše se piju!" (Šlagerpevač 25.02.2007. 07:32)

• Šlager, znaš li ti da su Ivanu Orleansku, između ostaloga, sudili i zbog posjedovanja madragore? Velim ja, ekipica se šlogirala od jutra do sutra, samo je pitanje koja vutra.
Ipak, entuzijam s kojim su pristupali obredno-ludičkom šlogiranju narodi drevnih južnoameričkih civilizacija zasjenjuje sve domete na toj bogato melioriranoj plantaži ljudskog pregalaštva: u žaru ekstatičkog oduševljenja, momci bakrene puti klistirali bi se halucinogenim ekstraktima, pak bi veselo i ćilo - kao kad u birtiji na "I tebe sam sit kafanooooooooo..." polete u zrak ruke, čaše, metci... - s jednom se rukom potegnuli za perčin, dok bi se drugom rezolutno - dekapitirali! To je svakako jedan od radosnijih prizora smrti u povijesti čovječanstva: dečki, ušlogirani k'o mambe, sami sebe potežu za čupicu i eurorično si odrubljuju suvišne glave! Ingeniozno! Odozgo, s vrha piramide, gleda ih svećenik čija je glava trepanirana ne bi li u mozak pristiglo više kisika (da, zaista su imali te umjetne fonantele!; zamisli sad kad je u tako provjetrenu glavu dotekla odmjerena količina psihodelika! Ono što si ti vidio nad Konavlima, suhoparna je socrealistika novelistika prema vizijama civilizacija predkolumbovske ere, tj. prije prvog Acatla, dakle 1519., kad su Azetci konačno vidjeli svoga boga, skjuz maj frenč!, pozdravljaći u visokom Nahuatl retoričkom idiomu povratak Quetzalcoatla - nudeći tron Cortesu - riječima:"You have graciously arrived, you have known pain, you have known weariness, now come on earth, take your rest, enter into your palace, rest your limbs; may our lords come on earth."), i u posljednji zalazak sunca relaksirano pućka vizionarsku lulu, zaogrnut meditativnim sffumatom salviae divinorum.
Kad je Cortes stigao, Moctezuma je odahnuo!
Kao Minotaur pred Tezejem: "Što te je zadržalo!?" (NEMANJA 25.02.2007. 08:26)

ŽENSKA FRANCUSKOG PORUČNIKA

• Nije žena nego ženska francuskog poručnika. (njetocka 25.02.2007. 09:10)
• Njetočka, imaš pravo, ali kako mogu napisati: Žemska francuskog poručnika!?
Uostalom, pojam žene značenjskim opsegom nadilazi onaj supruge: frizer za žene "Katarina", recimo, zasigurno nije samo frizer za udane gospođe!
Što misliš? (NEMANJA 25.02.2007. 09:21)
• Nego, kad smo kod vrata, glave i tijela - ta se tema na čudan način provukla od Ničije zemlje pad do Azteca - ne bi bio red da se ne spomenem slavnih stihova o Lazarevom vaskrsu:

Pođe glava preko polja sama
Sveta glava do svetoga tela.

Ili pak suvremenije inačice, iz drame Miladina Ševarlića, "Zmaj od Srbije":

"ĐURAĐ: Despot se, dakle, uznosi u carstvo nebesko... u naručje svojih svetih roditelja, odakle, zajedno s njima, nastavlja da bdi nad sudbinom Srbije. Tako predstava dobija skladan i uzvišen završetak.
Ti si Lazar, uzimaš svoju odsečenu glavu, tako, odlaziš tamo gore, to je nebo, carstvo nebesko... Ti, Milice, stani pored njega, tako... Vi, odozgo, je li, pratite srpske prilike.
Ti si despot, pokojni despot, Zmaj od Srbije, nalaziš se na vratima nebesa, nebesa se otvaraju, čuje se svečana, anđeoska muzika, koračaš lagano, takoreći lebdiš, tako, ne dotičeš tle nogama, ti si već poput anđela, tako, muzika, tako... Ideš u susret svetlome knezu i kneginji, oni su radosni, smeše se... muzika, tako... pred vama je večni život, večna slava... ideš, lebdiš, lice ti je ozareno... vaznosiše se u nebo i sa neba bdiš nad Srbijom, tako... muzika... jače... tako... jače, jače, to je to! Mrak! Kraj!" (NEMANJA 25.02.2007. 09:25)
• Dobro, dobro, izmjenit ću ja to, ali u ona vremena, kad je film igrao, bio je naslovljen: Žena francuskog poručnika. To što je hrvatska jezička praksa do te mjere rafinirala svoj ukus u posljednjih četvrt stoljeća da su žene u međuvremenu uznapredovale o do ženskog čeljadeta, za svaku je pohvalu. Hitam na ispravak. (NEMANJA 25.02.2007. 09:36)
• U tome i jest point što je ona upravo ženska, a ne žena u ma kojem (širem ili užem) značenju riječi. (njetocka 25.02.2007. 09:38)
• A ženska je nešto pogrdno, što li? Ona je njegova ženska, pa to je dakle uvreda? I bit njenog lika? (NEMANJA 25.02.2007. 09:40)
• Ne zlato, nego je u tome romantika. (njetocka 25.02.2007. 09:49)
• Znaš u čemu je spor, draga Njetočka...ona je 'ženska francuskog poručnika' za druge, ne za mene, koji sam tamo, davnih osamdesetih, kao što rekoh, otišao odmah drugi dan u Petrinjsku, zavalio se u poluprazno kino "Central", i opčinjen, i valjda zaljubljen, gledao Merly Streep na sinjem molu (zašto bi samo more bilo sinje!?). Očito da je ljubav kraj zdravih očiju slijepa, pa nisam mogao vidjeti o čemu se zapravo u filmu radi. Kao da je to tada, a i sada, uopće važno. O čemu je u tom znamenitom romanu zapravo riječ, važno je jedino studentima komparativne i asistentima koij na tom podatnom tekstu, kroz analizu i interpretaciju Fowlesovog romana, demonstriraju probleme permutacije i ostalih postmodernih književnih postupaka.
Meni tada nije bilo do priče, u širem ili užem značenju riječi.
Bio sam naime zaljubljen.
U Meryl Streep! Možeš li ti to zamisliti!? Pa to je kao kad se Pacino navuče na vlastiti koks u Scarfaceu: "Never get high on your own supply", reći će Al, i doskora pogaziti vlasti zakon, što je u filmu ravno samoubojstvu.
Tako sam i ja pao žrtvom zbližavanja na poslu: ja, filmski kritičar, zaljubio sam se u Meryl Streep! U tom kontekstu meni tračati Boginju kao žensku, zaista je ispod svake razine.
Pa i ako je od druge žene, i sve da trač i jest ljubav za daljnjeg svoga!
Nisam to očekivao od tebe. (NEMANJA 25.02.2007. 09:51)
• Jao što si svadljiv. A zapravo govorimo isto. Ženska nije pogrdno mišljeno. Au contraire. U tu si se kvalitetu zaljubio. Kao i ja i svaki onaj koji je gledao film. (njetocka 25.02.2007. 09:55)
• Sve je dobro dok nije zenka. Zh. Zhenka. (sherlock holmes 25.02.2007. 09:58)
• Nazvati je ženom je nedostatno. (njetocka 25.02.2007. 09:58)
• U životu nisam obrisao svoje komentare da bih bilo kome popustio ili nekoga odobrovoljio.
Ovo sam napravio prvi put, i samo za tebe. (NEMANJA 25.02.2007. 10:11)
• Nesho, principijelnost je odlika rigidnih osobnosti, prema tomu ti cestitam, a post ti je lijep, kako se i pristoji za listati u nedjeljno jutro. (cveba 25.02.2007. 10:28)
• Točkolinac mali klinac šapnuo mi je sljedeću rečenicu: Ona se usudila biti njegovom ženskom, dajući time dignitet toj riječi!
To je sjajno rečeno. I, očito, na najjednostavniji način formulira bit toga djela i lika.
Evo, 26 godina nakon filma, uspjelo mi je u jednoj rečenici čuti njegovu poantu!
Život je zaista čudesan! (NEMANJA 25.02.2007. 10:53)
• ..o feminizmu da ti zborim, pa za majku bozju, danas je posve agreable biti nekome cura ili puca, ljudi zive u divljim brakovima, imamo zakon o obitelji, nasljedjivanje, deca se vise ne zovu vanbracnom, ta njetockina zabluda o ''zenskoj'' kao hrabroj jedinki spada u ropotarnicu povijesti, i Ana Karenjina je bila nekome zenska, pa se posle bacila jadnica pod kotace i to ne kao ''zenska'' nego kao subjekt, sto bi se moglo primjeniti i na Anu Borongay, zaljubljene dame je vazda resio identitet, ma kako ih pridjevovali Njetockice, jel tak, zivot je zaista cudesan ! (cveba 25.02.2007. 11:02)

ŠLAGER

• Zadržala me najgora od svih nemani "DUŽNOST" prema žena deca i ostale kikiriki patetike da sam bio pametan prepustio bih se "p'janom vjetru" prije pa bih uštedio koju godinicu ovog mog ubogog života.
Da Španjolci su čoveka prosto naprosto polako zadavili ili su mu zdrobili lubanju zatezanjem konopa. Španjolska inkvizicija je metode mučenja i ubijanja dovela do savršenstva sve pod okriljem Isusa krista spasitelja. U biti imam jednu sjajnu "ideju" pomislio sam da je Isus u biti bio Kajin koji se osvetio bogu na taj način što je čovječanstvo pretvorio u ovce.
Bog je stavi znak na Kajina da ga tko, našavši ga, ne ubije.
E, onda je Kajin pustio da ga malo pretuku i razapnu ali je u biti bio neranjiv.
Našao je ekipu neznabožaca uvalio im spiku i par mađioničarskih trikova i zauzeo prestolje kao Isus Krist sin božiji oli ti bog ponaosobno.
Šta ti misliš o toj uroti Nemanjo, o silni Nemanjo? (Šlagerpevač 25.02.2007. 14:20)

Image and video hosting by TinyPic

TOUR DE FORCE

• Ima tamo u cijelom onom svemiru hiperlinkova puno zanimljivijih od ove MDMA utopijske farmakologije i hedonistickog imperativa. ima jedna stranica sa opisom intrakranijalno ugradjenih elektroda koje misevima stimuliraju sintezu dopamina ali bez povratne, uobicajene, sprege kasnijeg smanjenja jer je sinteza izazvana elektricnim, a ne kemijskim putem. ukratko, sve se zivotinje drmaju sa tim elektrodama sto vise mogu, glad, sex, teritorij, sve postaje nebitno, samo daj dopamina. kemijski je to neostvarivo jer mozak evolucijski ima ugradjen mehanizam 'kontrasta' motivacije, da bi bio motiviran moras biti manje motiviran i ako si stalno motiviran gubi se instrument nagrade za evolucijski uspjesno ponasanje (dopamin), u stvari te pojede neki depresivni tigar dok tebe boli kurac i mislis kako bi mogao sagraditi helikopter od bambusa. ja ne vidim nikakav moralni razlog zasto se kemijski inducirana mentalna stanja koja mogu biti korisna, ugodna, zdrava, opustajuca ne bi koristila puno sire nego sto se to danas radi. ilegalnim satusom vecine psihoaktivnih stimulansa i jasnom politikom FDA da je svaki psihostimulans koji nema klinicku vrijednost automatski 'substance abuse', ljudi su osudjeni da piju alkohol, puse cigarete, puse metamfetamin i crack, drmaju se heroinom i to sve u nekontroliranim uvjetima pa onda nastupa horor kao sad u americi sa chrystal methom koji je postao posast. ako si probao ista psihoaktivno, valjda imas neke preference, ja ne volim MDMA jer mi je osjecaj intenzivne srece na rok od tri do cetiri sata nekako ponizavajuci, LSD je odlicno sredstvo za povremene izlete izvan Kantovih prostor-vrijeme-razum-um kordinata, metamfetamin nisam probao, niti to zelim, to je previse intenzivan stimulans pogotovo ako se pusi pa u roku od tri sekunde zapljusne mozak dopaminom, crack ima isti efekat, kokain sam probao ali mi je prenormalan i nekako arogantan, heroin sam jednom probao i zgadio mi se, to je bas fuj-sumorno-pasivno-fizicki. speed, obicni amfetamin sulfat je dobar ako trebas iskopat neku rupu duboku tri metra, pricati sa troje ljudi od jednom i jednog od njih uvjerit da ce mu izrasti mali penisi ispod pazuha, he he... ali to je jos uvijek primitivno sredstvo, prljavo. moj interes su legalni psihofarmaci, vise teorijski jer tu ima malo sto vrijedno zlouporabe. teorijski oni mogu danas izbaciti na trziste savrsen antidepresiv, savrsen motivator koji bi djelovao i na zdrave ljude bez negativnih posljedica, savrseno sredstvo protiv patoloske inhibiranosti, stidljivosti, melankolicnosti, ali ne zele. savrsen antidepresiv zatvara cijelo to unosno trziste. a zamisli motiviranu i veselu populaciju koja bi malo htijela promijeniti distribuciju sredstava. to je nedopustivo. shulgin je psihonaut, bas kao i hofmann, to su ljudi koji su bili tako duboko i daleko u svojim glavama da je to nama 'normalnima' nepojmljivo. nervira me taj dogmaticki animozitet prema psihoaktivnim supstancama, mislim da nitko nema pravo uvoditi restrikcije u tom podrucju (stimulansa, heroin ne spada u tu skupinu, on je otrov koji je tako bazicnog mehanizma da mu se teoretski ne moze dopustiti kontrolirana upotreba) i da bi svijet bio puno zanimljiviji kad bi ja imao izbor od nekih dvadesetak razlicitih preparata kojima bi mogao 'obojiti' dan ili 'propuhati' ventile. ovako ima konjak i cigarete. imaneptine je bio vrlo blizu savrsenog antidepresiva pa ga je FDA suzbila pritiscima na francuskog proizvodjaca. u svakom slucaju, tematika je ogromna bas kao i kombinatorika pa ko voli nek izvoli. mandragora je halucinogena skupina alkaloida kombinacija kojih varira od biljke do biljke i to normalni ljudi sebi ne rade, tu je mogućnost davljenja zbog stezanja dušnika, psihotičnih ekstremnih epizoda velika, znam neke koji su to probali, nije nitko imao dobra iskustva. mozes nesto slicno kupiti u apoteci za 30 kuna ako hoces petnaestak sati neugodnih halucinacija bez dodira sa stvarnoscu, sve za 30 kuna, bez recepta, najaca tvar na legalnom i ilegalnom trzistu. nevjerojatno. Bosch se mozda otrovao ergotom, gljivicom koja bi se razvijala na raži, iz nje je Albert Hofmann (101 godina, ha ha) izdvojio ergotamin, iz njega lizerginsku kiselinu i od nje dietil amid br. 25 - LSD (LysergidSaure Dietilamid, 25. po redu od dietil amida), ne znam koliko je sam ergot mogao djelovati psihogeno, više je tamanio ljude nekim crvenim oteklinama, ali bio je poznat fenomen suludog plesa ljudi koji su valjda pogodili dozu ili se ovaj nekako kemijski pretvorio u lizerginsku kiselinu, sve je to ultra-rizicno i ne bih nikome pametnome uopce sugerirao da konzumira bioloske jake halucinogene kao sto je mandragora, velebilje, tatula... one gljive tako-tako, to je vec donekle standardizirano u Nizozemskoj. ja volim LSD, znam kako se spusta, znam kako se dize, imam potpuni respekt prema toj supstanci jer trip je 'something else', uvijek pustim druge da prvi ocijene jacinu. eto, moj interes je puno vise teoretski nego prakticni... dobro, ne bas puno-puno vise (pooka pooka pooka pooka pooka pooka pooka pooka po 25.02.2007. 16:28)
• Sjajan tekst. E, sad, kad bi ti se dao napisati jeadn od hofmannu i suhlginu kao psihonautima, to bi bilo savršeno: št to znači da su ti ljudi bilo "tako duboko i daleko u svojim glavama" da je to nama nepojmljiv. Što to tebe fascinira kod tih ljudi? Što su to ono 'vidjeli' u starodrevnom smilu riječi vid: koji su to njihovi uvidi? Nemam nikakvih predrasuda, naprosto pitam. Uživam te čitati, jer to su tekstovi očito nekoga tko uživa pišući, a piše o nečemu što zna, pa još k tome i na pametan i pismen način. Zapravo, fascinira me ta disparatnost teme i načina na koji o temi govoriš: sasvim je nevjerojatno da čovjek koji govori o dopu do te mjere pozvano s lakoćom napiše ovako briljatnu rečenicu:"Kemijski je to neostvarivo jer mozak evolucijski ima ugradjen mehanizam 'kontrasta' motivacije, da bi bio motiviran moras biti manje motiviran i ako si stalno motiviran gubi se instrument nagrade za evolucijski uspjesno ponasanje (dopamin), u stvari te pojede neki depresivni tigar dok tebe boli kurac i mislis kako bi mogao sagraditi helikopter od bambusa." Pametno, slikovito, pismeno - potom, a to je i glavni razlog što te stalno iznova provociram na razgovor - očito iznimno, iznimno inteligentno...Pooka moj, ti si meni pravo pravcato otkriće: nevjerojatno veselje i zadovoljstvo u razgovoru i tekstu! Da ti uzvratim, skoči do Inhibitrora i pročitaj onaj moj škerco; mislm da nije loš. (NEMANJA 25.02.2007. 19:06)
• Pooka pooka, lijep si to napis'o što jest jest.
Jedina zamjerka je ta što nije istina da amfetamini i metaamfetamini djeluju dopaminski u smislu povećanja koncentracije dopamina nego oni "imitiraju" dopamin, serotonin i ine neurotransmitere dok farmaceutski preparati su više orijentirani na blokadu i stimulaciju neuro sinapsi i stimulaciju izlučivanja pojedinih neurotrasmitera.
Općenito bilo kakva upotreba ili zloupotreba psihoaktivnih supstanci nije poželjna kod zdrave osobe. U mom slučaju je nužna upotreba legalnih psihoaktivnih supstanci koje uredno dobivam na recept i sa kojim raspolažem u izobilju te si sam na osnovu iskustva doziram terapiju u suradnji sa stručnom osobom koja mi između ostalog piše povijesti bolest na osnovu kojeg dobivam željenu i (ili) potrebnu supstancu.
Danas obzirom da je nedjelja odlučio sam malo odmorit i uzeo sam 10 mg olanzapinuma i 10mg dizepamuma. Ta kombinacija fenomenalno zakucava i potapa tako da sam time smanjio moždanu aktivnost, sad pijem veću količinu kave da izlučim lijek i "probudim se". Naravno ako imam nekakav zahtjevniji psihomotorički napor koji zahtjeva upotrebu tijela da nikad ne uzimam spomenute lijekove npr. duža vožnja, skijanje, spuštanje u jamu, penjanje ili slično. Čudi me da ti se heroin nije svidio jer ja sam probao gotovo sva sranja koja se mogu naći na ilegalnom i legalnom tržištu ili ubrati u prirodi ali mi je jedino heroin ostao na vrhu piramide i on je zasigurno kralj svih droga, jedini problem je što je teško naletiti na dobar hors jer je zbog inflacije (posljedica povećane potrošnje heroina) pala kvaliteta, prije 20 godina se na tržištu nalazio puno kvalitetniji heroin (Šlagerpevač 25.02.2007. 19:38)
• uh, pospan sam pa ću ukratko... Shulgin je svoja iskustva opisao u knjizi PIHKAL (Phenetylamines I Have Known And Loved) gdje je naveo nekih 130-tak fenetilamina (tu spadaju i adrenalin i efedrin i dopamin i MDMA itd), svoje doživljaje jer je sam testirao sa prijateljima sve te spojeve... gdje su bili (ako je 'gdje' i 'kad' uopće relevantno u tim okolnostima temeljito promjenjene percepcije, osjetilne i one 'više', bez-razumske, ha ha) ja ne znam. znam da je Albert Hofmann u svojoj knjizi 'LSD - my problem child' spomenuo jednu anegdotu, kad mu je Aldous Huxley bio u posjetu, negdje u Švicarskoj, rekao je Hofmannovoj ženi kako mora uzeti LSD i pogledati cvijet runolista pa da će u njemu ugledati cijeli univerzum. Huxley je inače umro na LSD-u, zadnje riječi koje je napisao su bile, otprilike...lysergid acid, intramusculary, 100 pikograma, please... upućene ženi koja mu je ispunila tu, posljednju želju. LSD može ukloniti vrijeme kao temeljni oblik spoznaje, a da subjekt ostane povezan sa 'realnošću', sa prostorom radi stvarno svašta, a boje su priča za sebe. podsvijest isplutava poput tamnog otoka u noći, tako stvarna da čovjeku više nikad ne padne na pamet da je to samo psihoanalitički postulat. dopamin je glavni neurotransmiter zadužen za motivaciju, dijelom kao mehanizam nagrade ali ne kroz užitak jer su pacijentima kojima su neurolepticima (haldol i fenotijazini) blokirani D2 receptori još uvijek mogli iskusiti užitak i zadovoljstvo, dopamin je motor motivacije i njegov mehanizam nagrade je izražen kroz aktualiziranu aktivnost. bio je pokus, dvije grupe ljudi koje su obadvije dobile psihoaktivnu dozu amfetamia, jednoj skupini to nisu rekli i ta je skupina bila samo malo energičnija u listanju časopisa dok je čekala rezultate, drugoj skupini su rekli da su dobili amfetamin i ta je skupina počela žustro diskutirati, plesati, razmijenjivati životna iskustva i donositi svakojake zaključke jedni o drugima kao da se znaju cijeli život. to je dopamin. kokain djeluje tako da blokira ponovnu pohranu dopamina u post-sinaptičkim neuronima (prozac to radi sa serotoninom) i tako mu povećava koncentraciju u sinaptičkoj pukotini. amfetamini djeluju preko dopaminskih transportera i povećavaju izbacivanje dopamina iz pred-sinaptičkih neurona i omogućuju mu puno lakši prolaz kroz membrane post-sinaptičkih neurona, osim toga oni povećavaju i koncentraciju noradrenalina, koji diže simpatički sustav (puls, tlak, periferna vazokonstrikcija, širenje zjenica). MDMA otpušta kompletne zalihe serotonina iz vazikula u pred-sinaptičkim neuronima tako da ponavljano uzimanje ecstasyja nema više toliko serotoninski (sreća) efekat već dopaminsko-noradrenalinski, jer MDMA je ipak iz amfetaminske obitelji. William Blake je rekao onu glasovitu o čišćenju vrata percepcije da bi se vidjela stvarnost bez filtera svakodnevnog, (Huxley, The Doors). psihofarmaci... otprilike tri velike skupine: anksiolitici, antidepresivi i antipsihotici. prvi su benzodiazepini...diazepam, oksazepam, alprazolam... oni se 'parkiraju' na GABA receptore (GABA inhibira neuronsku transmisiju tako što otvara ionske kanale, post-sinaptički se neuron puni negativnim ionima klora i tako postaje odbojan prema svim neurotransmiterima), antidepresivi - stari MAO inhibitori i triciklički (Amizol, Anafranil, Ladiomil), oni su neselektivni, povećavaju transmisiju svih transmitera, SSRI -selektivni inhibitori ponovne pohrane serotonina (Prozac, Seroxat, Zoloft, Fevarin itd), oni smanjuju vraćanje serotonina nazad u pred-sinaptičke neurone. e tu sad ima cijela jedna nova teorija, jer SSRI povećavaju neurogenezu u hipocampusu za 70% i sad se postavljaju nove teorije o mehanizmu njihovog djelovanja koje i objašnjava odgodu od nekoliko tjedana da počnu djelovati, taj rok je potreban da bi NOVI neuroni uspostavili aksonske veze sa drugim neuronima. MR-om je dokazano da je hipokampus fizički manji kod depresivnih ljudi i da se liječenjem SSRI-ma on ponovo povećava fizički. najnoviji su Effexor i Cymbalta, kombinirani serotoninsko-noradrenalinski inh. pon. poh. antipsihotici su haloperidol, fenotijazini i jedan iz skupine benzodiazepina - olanzapin (Zyprexa), oni blokiraju D2 dopaminske receptore.
imam i ja F šifru, kolega Šlagerpevač, he he :))) (pooka pooka pooka pooka pooka pooka pooka pooka po 25.02.2007. 21:26)

Image and video hosting by TinyPic

- 11:31 - Komentari (16) - Isprintaj - #


View My Stats