NEMANJA: SMIRENOUMLJE

ponedjeljak, 28.04.2008.

Između novinstva i Interneta

Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Denis Kuljiš

Nazvala me kolegica iz Firme tražeći broj Ante Prkačina. Pogledam u mobitel - nema ga, valjda je ostao u nekom od aparata koji sam prestao koristiti. Palm sam dao sinu jer je za mene bio previše složen, a tanki Samsung bio je u stražnjem džepu pa sam na njega sjeo. I kažem joj, dakle, nemam, ali zašto ne pitate nekog iz novina, valjda se nešto izdaje u Slavonskom brodu? Bio je onaj Brodolom, ne znam izlazi li još, a imali su i jednog novinara, ali su ga uhapsili, sjećam se da je Vesna Škare Ožbolt kao ministrica pravde nudila da iz svoga džepa plati globu zbog koje su ga strpali u zatvor. Pisao je, mislim, protiv lokalnih gangstera, koji rade pod zaštitom generala iz Glavnog stožera Hrvatske vojske. I da, Slavonski dom, izlazi i Slavonski dom, ne znam samo zahvaća li Posavinu... Hja, reče kolegica rezignirano, možda da upitam u Svijetu šarana? Ha, ha, Svijet šarana, rekoh, to je šala, je li? Nije, kaže ona, dapače, tako sam i dobila ideju za pokretanje lista Svijet kretena... Ne znam, rekoh, pa tko bi izdavao Svijet šarana? Ali, prije nego se upustimo u šegačenje, rekoh, daj da netko izađe ispred zgrade EPH pa pogleda na fasadi transparent s imenima svih listova koje Firma izdaje, da vidimo je li to neka nova akvizicija, pa da se ne zajebavamo bez veze, ako je naš... Nije, reče ona, još ga nismo progutali. Slobodno pluta.

Onda sam pogledao na Internet, i vidim - fakat, izlazi.

Štoviše, na nekom forumu otkrijem zanimljivu komunikaciju pod egidom "Šaranolov". Neki Jure pita forumaše:

- Ajde, Dalmatinci pomagajte! Di se u Dalmaciji može kupit Svijet šarana? Prvi broj dobio sam u Zagrebu, drugi tražio po Šibeniku i Kninu i nema ga. Možda ima u Splitu?

Javio mu se Carper-sb.

- Ne znam za Dalmaciju - kaže - u Slavonskom Brodu bilo ga je odmah prvi dan...

Carper ima prikopčan slogan: INATI SE SLAVONIJO! Glavaševac, lovac na šarane. Sad se ubacio Rista - Og.

- Ja idem na faks u Rijeku i pogledao sam na desetak mjesta i nije ga bilo! Sva sreća da ga ima u Ogulinu.

Da, fala bogu. Obi čovjek noge po Rijeci, a eno ga primjerak čeka na ogulinskom kiosku, između Foreign Affairs i Vanity Faira.

Jure primjećuje:

- Dalmatinci i šaranolov, to ti je ko krava i balet (smajlić). Pa nisam valjda jedini Dalmatinac na forumu koji love šarane?

Kkruno, koji ima ikonu koja prikazuje šarana prislonjenog na žensku sisu, sažalio se:

- Jure, ako trebaš, ja ću ti poslati iz Zgb poštom, samo javi adresu na pm!

Kkruno ima slogan - O, Bože fala ti kaj purgeri smo mi! O kako bi sretni bili vi da ste purgeri! A ima i Svijet šarana, možda dva primjerka, od kojih bi jedan posalo Juri. Ali Jure uzvraća:

- Hvala Kkruno, već sam se snašao!

No, uto se uključuje Zabok, pa kaže:

- I ja sam imao ove godine problem sa ŠR, jedva sam ga našao u Biogradu i to jedan jedini primjerak koji su dobili u 8. mjesecu. Eto tako da nisi bio jedini kontinentalac na moru koji traži časopis. Probaj se pretplatiti!

- Zar se može pretplatiti?! - zaprepašteno će Jure.

- Ma, Zabok misli na ŠR! - objasni mu Kkruno - Nije SŠ mjesečnik, tek smo počeli, ali ćemo opstati, jer tvrdim da je 90% šaranaša kupovalo ŠR, i samo da Svijet šarana postane mjesečnik, garantiram ti da se ŠR može ugasiti! Nažalost je tak!

ŠR je drugi ribolovni tabloid - Športski ribolov, saznao sam to malo kasnije.
Počela se razvijati polemika. Javio se Zabok:

- Kaj se tiče gašenja ŠR, mislim da si u zabludi! Tako misli svaki šaranaš, jer mu se čini da se samo o šaranima ima što pričati i pisati u listu. Ja ti mogu reći da ima toliko kvalitetnih neobjavljenih članaka za koje se ne nađe mjesta, da nema straha od Svijeta šarana... Pa nije samo šaran riba! Nemoj me krivo shvatiti, ali mislim da ste ipak malo uobraženi. Poštivam svaki šaranski članak, dapače, pročitam ga s guštom, ali već je sve to viđeno hiljadu puta, no ne bih da se oko toga diže prašina! Zamisli koliko svaki špiner ima mogućnosti, a koliko šaranaš? Tu je gospodin Pecigoš Josip (sic!) koliko je meni poznato odličan šaranaš, ovogodišnji pobjednik Rapale Cupa, pa jedan Željko Vedernjak, koji piše za ŠR, a nije mu važno jel lovi šarane ili grabežljivce, pa jedan svima nama poznati Kristian Draganović-Rista koji pravi fotke šarana, amura, smuđeva, somova... Ne vidim u njima kao ribičima nimalo skepticizma po pitanju druge ribe, niti da neku ribu preferiraju. Ja bih rekao - poštuj tuđe, a tek onda se može razglabati o svojemu!

Jure će na to jezgrovito:

- Meni je šaranolov br.1, ali isto tako sam i plovkaroš i varaličar i mušičar, a volim i morski ribolov tako da ŠR i dalje ostaje prvi, a ne želim propuštati ni Svijet šarana. Mislim da ima puno sličnih ribiča koji neće zbog SŠ odustati od ŠR-a.

Kkruno se stao malo braniti:

- Ma krivo si me skužio, Zabok. Ja ne zagovaram gašenje ikojih novina, ali sam rekao da su 90% citatelja ŠR-a šaranaši, pa da bi zbog konkurentskog mjesečnika koji se bavi samo tematikom šaranolova, ŠR mogao jednostavno ostao bez kupaca, što znači da ne bi opstao! A što se tiče spineraja, ja ne spinam zato jer ne mogu jednako kvalitetno pratiti i šaraniju i spineraj i dok god budem lovio šarane, spinanjem se ne mogu baviti, a daleko od toga da me ne zanima, kužiš...

Jure će na to trezveno:

- Ja sam prestao kupovati ŠR jer ga pročitam za 15 minuta, i kaj onda! Plovkarenje me ne interesira, mušičarenje još manje a to ti je 3/4 lista, i bok, nemaš više ništa. Zato kupujem Svijet šarana i International Carper i to je to, sve što me interesira...

Javio se uto Gepard, pa unio malo svjetla u tu kvagmiru:

- Ako netko još ne zna, vlasnici ŠR i SŠ su isti, glavni urednik je isti. Prema tome nema gašenja jednog zbog drugog. I tak...

Naravno – i njih je pojela neka krupnija riba. Misliš da se tu tema iscrpla, ali nije. Javio se Stankos s pitanjem:

- Gde se može u Republici Srpskoj nabaviti Svijet šarana?

Odmah je dobio dva-tri podrugljiva odgovora u kojima se dovodi u pitanje sama opstojnost Republike Srpske. Jedino je neki Tigar ljubazno sugerirao:

- Pitaj kod Matkića, možda ti on može pomoći.

To nije obeshrabrilo izvjesnog DarkaNS, koji je problem još produbio:

- Gdje se u Srbiji može nabaviti Svijet šarana?

Uključuje se Niđo pa tvrdi, a možda se zajebava - samo, šaranaše, izgleda, uopće ne treba potcjenjivati - da postoji alternativa:

- Tiskaju ga posebno za srpsko tržište, al se tamo zove Svet šarana.

DarkoNS je skeptičan:

- Ima Sportski ribolov, ali Svet šarana nisam video.

No, ima tko zna. Dok. piše:

- Požuri idući tjedan kod Vlajkija u dućan, donijet će ih, ali samo 15 komada jer je ostalo rasprodano.

To je zaintersiralo Dragomira-Sentu, očito iz Sente na Dunavu:

- A kod Bokija u Zr, oće bit tamo?

Dok. ga mora razočarati:

- Ne, jer ovih 15 komada upravo ja nosim Vlajkiju na Tribalj.

Uto se opet uključio Stankos:

- Tigar, hvala na informaciji za Matkića, prvi broj sam nabavio preko njega, ali nema smisla da čovjeku dosađujem za svaki broj.

Zatim je izbila svađa - dva forumaša počupali su se oko statusa Republike Srpske, našto se uključilo dosta ljudi s pozivima da se ne kvari šaranska idila, pa su se svi složili: JEBEŠ POLITIKU. Prevladao je razum. Međusobno su se komplimentirali - ma, ima nas dosta razumnih na ovom forumu! Ta nisu šaranaši krvožedni, za mušičare i plovkaše nikad ne znaš, ali ovi se svi svojski trude da budu kulturni i da se drže stručnih pitanja, pa su se odmah prebacili na problematiku šaranolova na jezerima i komentirali razne televizijske filmove i profesionalne lovce na šarane, koji na videu demonstriraju svoju vještinu...

Na početku sam mislio da su lovci na šarane zaista gomila kretena, ali, pomalo, uživio sam se i shvatio da su simpatična zajednica preokupirana svojim ineteresom koji ih navodi da budu komunikativni, tolerantni i bolji ljudi.
Ne pada mi na um, naravno, da im se priključim, ali možda bih mogao pokrenuti forum za diskusije o lovu na odbjegle ratne zločince spinanjem, na plovak ili na mušicu, što bi mogao biti sjajan hobi, ili nešto slično...

- 22:41 - Komentari (1) - Isprintaj - #


View My Stats