NEMANJA: SMIRENOUMLJE

četvrtak, 21.02.2008.

Impersonation

Image and video hosting by TinyPic

Sinoć sam na tridesetak adresa uputio emajl ne sasvim svakidašnjeg sadržaja; dobronamjernici su me upozorili da bi bilo nepravedno zakinuti vas za tu pikanteriju; mail objavljujem bez ikakve redakcije, ali, razumljivo, i bez adresa na koje je poslan:


Poštovani,

Prije dva, tri tjedna nepoznat netko lažno se predstavljajući otvorio je blog na adresi vaseljena; blog je dakle mimo moga znanja, pristanka i volje potpisan mojim imenom.
Ni sam blog, niti bilo koji post na njemu nemaju nikakve veze sa mnom.

O tom sam blogu saznao kao i vi: putem anonimnog maila.
O svemu sam odmah obavijestio policiju.
Nažalost, malo se toga u ovakvim slučajevima može učiniti: iako je očita svrha bloga ne toliko kompromitirati mene, koliko Predsjednika Republike, Stjepana Mesića, ili pak ravnatelja SOA-e, Tomislava Karamarka – lista i nije toliko duga koliko je nedvosmislena, što odaje karakterističan rukopis autora ovog fantomskog bloga – jedino što bih ja mogao učiniti jest tužiti nepoznatog autora ove prevare sudu u – Kaliforniji!
Naime, kako mi je u policiji rečeno, sjedište je servisa na kojem je blog otvoren u Kaliforniji, i ako ni nakon zamolbe administratoru servisa blog nije uklonjen, jedino što mi preostaje jest tužba.
Doduše, bilo bi moguće tužbu protiv nepoznatog počinitelja podići i u Hrvatskoj, ali cijela bi pravna procedura morala skončati u SAD, što bi samo umnožilo probleme koji ionako principijelno ne mogu biti riješeni: savjetujući se s ljudima vičnima ovakvim problemima, shvatio sam da je bezbroj mogućnosti da se blog reinstalira na nekom drugom servisu, te je bilo kakva tužba u toj je perspektivi sasvim besmislena.

Poštar uvijek zvoni dva puta, pa je tome tako i ovaj put: po popisu adresa koje vam dostavljam u mailu, sasvim je očito da je ovih dana skinuta i moja mail lista! Iako to zvuči pretjerano i spektakularno, riječ je o trivijalnoj stvari, o rudimentarnim hakerskim programima koji vaš PC čine sasvim otvorenim za komunikaciju s pošiljateljem takvog programa-uljeza, koji omogućuje pristup memoriji vašeg računala čim se logirate na Internet.
Dio moje mail-liste (tu su recimo adrese mojih suradnica s televizije, mojih prijatelja, poznanika, kolega novinara etc.) „oplemenjen“ je mail-adresama osoba i institucija s kojima nikada nisam komunicirao – očito, osim što je moj PC hakiran, učinjeno je to pomno ali neoprezno: budući da samo otvaranje lažnog bloga nije izazvalo očekivan interes, sada se posegnulo za ovakvom reklamom, koja će, uvjeravaju me, ipak dostajati da se uđe u trag počinitelju cijele ove akcije.

O motivima ili pak mogućim protagonistima mislim da nije potrebno nagađati, jer kad pogledam listu adresa na koju je mail s informacijom o postojanju tog bloga odaslan, ova je zgoda zaista bura u čaši vode: mnogima su se od nas dogodile daleko gore stvari, pa svemu ovome i ne treba pridavati posebnu pažnju.

Jednostavno, PC ću u dan, dva očistiti, nepoznatog sam počinitelja prijavio, a blog koji se reklamira kao moj možda i ne mogu ukloniti, ali, barem vas mogu umiriti objašnjenjem da sve to skupa nema nikakve veze sa mnom.

Hvala!


S poštovanjem,


RB

Image and video hosting by TinyPic

Zamolba administratoru servisa glasila je ovako:

Dear Sirs,

My name is RB. I am writing to you, and not for the first time, to ask you to remove blog romanobolkovic.blogspot.com from the internet, because whoever is writing it, is unlawfully using my real name and stealing my identity. The texts posted on that blog are of very inflammatory nature and are doing much damage to my professional reputation.
I’ve repeatedly written to you about this problem, but, regrettably, without any success. Still, I am writing this one more time hoping that you will finally take the necessary measure. If not, I am afraid that you will be leaving me no choice but to turn to other means of preventing you, as a provider of service, from doing me more harm.

Best regards,

RB

Image and video hosting by TinyPic

Administracija servisa, jasno, ne haje odviše za pritužbe ove vrste:

If a Blogger user is impersonating you by using your real name in their profile, please let us know and we will take action as necessary. Please note that this does not include cases of parody or satire of individuals. Unfortunately, Blogger is not in a position to determine ownership of nicknames, handles, or screen names.

Naravno, a što drugo da kažu? Svatko može otvoriti blog na vaše ime, i tu se ništa ne može - sve da taj blog i uklone, bit će otvoren drugi, drugdje, i tako ad infinitum.

Sve u svemu, it goes with teritory: cyber-space je poprište nevjerojatne slobode, ali i zlorabe te slobode.

Osobno, iz cijelog ovog slučaja ne bih izvodio presmione zaključke, naročito ne o neophodnosti uvođenja regulative koja bi reglementirala cijelo ovo područje.
Prije ću se poslužiti i drugim medijma koji mi stoje na rasplaganju: kad, recimo, na televiziji podsjetim na pitanja koja sam prije par dana evocirao u postu koji je - očito je i nevježama - izazvao ovakvu reakciju, vrlo će brzo država naći načina sankcionirati ovakvo ponašanje.
Samo cool, svi mi znamo o čemu ja govorim.

U međuvremenu, enjoy!


Vaš,


Nemanja, Car Vaseljene, Ktitor Kosmosa


P.S.

Da sad ne zurite potuljeni u monitor ne znajući što bi rekli, evo, odgovorite na pitanje:

A što biste vi učinili da zateknete blog otvoren na vaše ime?

- 01:10 - Komentari (20) - Isprintaj - #


View My Stats